På ett mejlsvar från kommunen?
En vecka?
Två?
En månad?
Skrev ett mejl i förra veckan till Kajsas dagisrektor Margareta Lemke, förskolechefen i kommunen samt till den som är ansvarig för elevhälsan i Södertälje kommun.
Ett brev där jag frågade om man tänkte göra något åt lus-problemet i skola och förskola. Om det fanns någon plan.
En enkel fråga. Ingen massa onödig tjafsig text.
Ett korrekt och tydligt mejl från en liten liten medborgare.
Inte ett svar.
Inte ens ett -Sorry, är så förbannat upptagen den här tiden på året så jag kan inte svara på små skit-mejl från hysterikor ute i provinsen. Återkommer i november när tumulten kring skolstarten lagt sig.
Total cybertystnad.
På mitt jobb tar jag emot ca 70 mejl per dag. Kan tänka mig att dessa kvinnor tar emot några fler, absolut. Men jag kan säga att skulle inte jag svara på mina jobbmejl inom en vecka skulle folk undra vad fan jag höll på med.
Om jag inte skulle svara på ett mejl från en kund SAMMA DAG skulle jag nog få sparken.
Och jag anser faktiskt att i det här fallet är jag kund. Jag betalar skatt i den här kommunen och jag betalar förskoleavgift.
Jag tycker nog att jag är värd ett svar. Eller är det förmycket begärt?
Min erfarenhet är att man blir utan svar tills man mejlar från en adress som slutar med @lt.se....
SvaraRadera//Linda
Jg dör av skratt! Du är så rolig "ute i provinsen" osv osv!
SvaraRaderaFör övrigt tror jag inte att hon tar emot 70 mail per dag. Snarare 7 kanske.