tisdag 7 september 2010

Föräldraledig dag 2.

Andra dagen som föräldraledig på riktigt -dvs med P på jobbet och K i förskola är i gång. Idag skall jag klippa gräset. När det torkat upp lite. Och riva ut min garderob. Om jag hinner.
Alva går först.

Morgonen blev lite halvstressig då vi försov oss. Alva har strulat lite i natt så vid halvsex-tiden la jag henne på min mage och så somnade vi som klubbade sälar båda två. Det är väl mjukt och skönt att ligga där antar jag. (Det skall det bli ändring på. Minsann. Kör plankan varje dag!)Vaknade först strax innan åtta. Sen blev det turbo för att klara att hinna till dagis till klockan nio. Men det gick.


När vi väl lämnat K på Skogsdungen tog vi en rask promenad Pershagen runt. Ljuvligt. Vilken djäkla ynnest det är att bo som vi gör, med vatten och skog inpå knuten. Hallelulja. September är den bästa månaden tror jag. September i fjol var galet bra. Hoppas att den här blir lika fin. Nu dricker jag kaffe, läser lite bloggar och vagnar Alva med foten. I am The Godess of Simultanförmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar