måndag 6 september 2010

Ett genombrott!

Kajsa har inte varit så speciellt förtjust i att rita. Någonsin. Men nu. Nu har huvudfotingarna dykt upp. Plötsligt hände det. På Mallis. Nu hittar jag huvudfotingar överallt.

M: Vem är det här? K: Tant Marie!
M: Jamensåklart. Dom där smala benen känner man ju igen.

M: Och vem är det här? K: Tant Marie i sin fina klänning!
Kajsa har fattat att Märys favorit intresse är kläder. Fab.

M: Och vem är det här då? K: Det är pappa. Han har ont i foten.
(you bet.)

M: Och det här då?
K: Det är lillasyster. Ser du inte det?
M: joo, det där huvudet känner jag igen..



Numera har huvudfotingarna även fått armar, näsor och hår. Det går fort. Och dom få nu olika färger. Så coolt att se hur hon plötsligt tagit ett utvecklingsprång. Hon kanske blir konstnär tillslut?

3 kommentarer:

  1. Lägger hon någon som helst eftertanke vid hur hon återger kroppsformen på dem hon ritar?
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Linda, tja, man vet aldrig.Men det verkar onekligen så. Pappan tycker jag var väldigt väl återgiven. korta ben. Något knubbig kropp ;-)

    SvaraRadera
  3. Och ej att förglömma mig, benen är ju klockrena! Precis ligga snygga som mina!
    Hon kommer få allt i livet av mig, i love her!!

    SvaraRadera