måndag 12 december 2011

kalashelg

Äntligen måndag.
Får man säga så?
Efter en kak- och bullorgie i dagarna tre är jag slut som artist.

Kajsa är nöjd. Mamman är nöjd.

Men nästa år skall jag vara mer tydlig med önskelistan.
Mitt tips till de som frågat har varit : Pyssel och Pussel.

Det resulterade i inte mindre än fyra exakt likadana Rapunzel-pussel.

Kajsa var lika glad för det. Hon har dem på rad i sitt rum. Hon är ju såååååå fiiiiiiiiiin med sitt långa långa långa hår.


FarmorKerstin skär tårtan. Choklad-enligt Kajsas beställning. Den var inte så där jättegod. Men hey, det var ju godis på tårtan, så det funkade ändå.

Kajsa har bäddat ner sig själv och lillasyster i nya bästa lakanen.
En genus-mammas-mardröm. Det är bara att kapitulera. Ungen älskar det så vad skall man göra?

3 kommentarer:

  1. Man får säga äntligen måndag. Om det inte råkar vara en måndag då barnet är sjukt och pappan ska jobba till sena natten...
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Å rys för lakanen, och jag gillar ändå rosa.. Men du om ni inte har rivit upp pusselkartonerna ännu kan du ju faktiskt spara några och ge bort på ett annat kalas. Enligt 71 kapitlet 70 § andra stycket föräldrabalken får man göra så om man får flera av samma.

    SvaraRadera
  3. Eller hur Sofia. Man blir kräkfärdig -prinsessorna är inte ens söta. Och den där regeln kring presenter tänker jag ta till mej. Så nästa lilla barn som fyller 5 lär väl ligga i riskzonen för ett rapunzelpussel :-)

    SvaraRadera